آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز سه شنبه ۷ مرداد ۹۹+ جدول-راهبرد معاصر

آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز سه شنبه ۷ مرداد ۹۹+ جدول

شمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در جهان همچنان رو به افزایش است و براساس آخرین آمارها، شمار قربانیان بیماری کووید-۱۹ تاکنون به ۶۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر رسیده است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - 2020 July 28
کد خبر: ۵۲۴۷۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ تازه‌ترین آمارها حاکی از آن است که شمار مبتلایان کروناویروس جدید در جهان تاکنون به ۱۶ میلیون و ۶۴۸ هزار و ۶۱۶ نفر رسیده و مرگ ۶۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر در اثر این بیماری نیز تأیید شده است.
 
 
روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.
 
 
همچنین بنابر تازه‌ترین آمارها ۱۰ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۷۰ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.
 
 
از میان پنج میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۲۵ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی پنج میلیون و ۶۹۲ هزار و ۵۴۹ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۶ هزار و ۵۷۶ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.
 
 
همچنین از ۱۰ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۴۹۱ پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۱۰ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۸۷۰ نفر معادل ۹۴ درصد از موارد بهبود یافته و ۶۵۶ هزار و ۶۲۱ نفر معادل شش درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.
 
 
آمریکا همچنان درصدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار داشته و بیشترین آمار قربانیان و مبتلایان به این بیماری را به خود اختصاص داده است.
 
 
از سوی دیگر برزیل و هند به لحاظ تعداد مبتلایان به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم جای گرفتند و برزیل و انگلیس نیز پس از آمریکا بیشترین شمار قربانیان ناشی از کروناویروس را به خود اختصاص داده‌اند.
 
 
همچنین آمارها نشان می دهد که شمار قربانیان کووید- ۱۹ در مکزیک هم اکنون با فاصله کمی از تلفات این بیماری در انگلیس قرار گرفته و به ۴۴ هزار و ۲۲ قربانی رسیده است.
 
 
بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:
 
 
۱. آمریکا چهار میلیون و ۴۳۳ هزار و ۴۱۰ مبتلا، ۱۵۰ هزار و ۴۴۴ قربانی
 
۲. برزیل دو میلیون و ۴۴۶ هزار و ۳۹۷ مبتلا، ۸۷ هزار و ۷۳۷ قربانی
 
۳. هند یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۳۶ مبتلا، ۳۳ هزار و ۴۶۱ قربانی
 
۴. روسیه ۸۱۸ هزار و ۱۲۰ مبتلا، ۱۳ هزار و ۳۵۴ قربانی
 
۵. آفریقای جنوبی ۴۵۲ هزار و ۵۲۹ مبتلا، ۷۰۶۷ قربانی
 
۶. مکزیک ۳۹۵ هزار و ۴۸۹ مبتلا، ۴۴ هزار و ۲۲ قربانی
 
۷. پرو ۳۸۹ هزار و ۷۱۷ مبتلا، ۱۸ هزار و ۴۱۸ قربانی
 
۸. شیلی ۳۴۷ هزار و ۹۲۳ مبتلا، ۹۱۸۷ قربانی
 
۹. اسپانیا ۳۲۵ هزار و ۸۶۲ مبتلا، ۲۸ هزار و ۴۳۴ قربانی
 
۱۰. انگلیس ۳۰۰ هزار و ۱۱۱ مبتلا، ۴۵ هزار و ۷۵۹ قربانی
 
پس از این ۱۰ کشور، ایران با ۲۹۳ هزار و ۶۰۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ و ۱۵ هزار و ۹۱۲ قربانی ناشی از آن در رتبه یازدهم جدول کشورهای درگیر کرونا در جهان قرار گرفته است.
 
 
سپس کشورهای پاکستان با ۲۷۴ هزار و ۲۸۹ مبتلا، عربستان سعودی با ۲۶۸ هزار و ۹۳۴ مبتلا، کلمبیا با ۲۵۷ هزار و ۱۰۱ مبتلا، ایتالیا با ۲۴۶ هزار و ۲۸۶ مبتلا، ترکیه با ۲۲۷ هزار و ۱۹ مبتلا، بنگلادش با ۲۲۶ هزار و ۲۲۵ مبتلا، آلمان با ۲۰۷ هزار و ۳۷۹ هزار مبتلا، فرانسه با ۱۸۳ هزار و ۷۹ مبتلا، آرژانتین با ۱۶۷ هزار و ۴۱۶ مبتلا، کانادا با ۱۱۴ هزار و ۵۹۷ مبتلا، عراق با ۱۱۲ هزار و ۵۸۵ مبتلا، قطر با ۱۰۹ هزار و ۵۹۷ مبتلا، اندونزی با ۱۰۰ هزار و ۳۰۳ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.
 
 
پس از آن مصر با ۹۲ هزار و ۴۸۲ مبتلا، چین با ۸۳ هزار و ۹۵۹ مبتلا، قزاقستان با ۸۳ هزار و ۱۲۲ مبتلا، فیلیپین با ۸۲ هزار و ۴۰ مبتلا، اکوادور با ۸۱ هزار و ۱۶۱ مبتلا، سوئد با ۷۹ هزار و ۳۹۵ مبتلا، عمان با ۷۷ هزار و ۵۸ مبتلا، بولیوی با ۷۱ هزار و ۱۸۱ مبتلا، بلاروس با ۶۷ هزار و ۲۵۱ مبتلا، بلژیک با ۶۶ هزار و ۴۲۸ مبتلا، اوکراین با ۶۵ هزار و ۶۵۶ مبتلا، کویت با ۶۴ هزار و ۳۷۹ مبتلا، جمهوری دومینیکن با ۶۴ هزار و ۱۵۶ مبتلا، سرزمین های اشغالی با ۶۳ هزار و ۹۸۵ مبتلا، پاناما با ۶۱ هزار و ۴۴۲ مبتلا، امارات متحده عربی با ۵۹ هزار و ۱۷۷، هلند با ۵۳ هزار و ۱۵۱ مبتلا، سنگاپور با ۵۰ هزار و ۸۳۸ مبتلا و پرتغال با ۵۰ هزار و ۲۹۹ مبتلا بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
 
 
آمار مبتلایان و قربانیان کرونا درجهان امروز سه شنبه ۷ مرداد ۹۹+ جدول
 
 
همچنین کشورهای گواتمالا، رومانی، لهستان، نیجریه، هندوراس، بحرین، ارمنستان، افغانستان، سوئیس، غنا، قرقیزستان، ایرلند، آذربایجان، ژاپن، الجزایر، ایرلند، صربستان، مولداوی، ازبکستان، اتریش و مراکش تاکنون بیش از ۲۰ هزار مبتلا را تاکنون ثبت کرده‌اند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده